Wednesday, October 31, 2012

Khidmat Cukur Rambut Bayi

salam, Kak Lina menyediakan pakej 

CUKUR RAMBUT dan mentahnik 
bagi bayi2 yang baru lahir,
kepada mereka yang memerlukan perkhidmatan cukur rambut bayi bolehla hubungi Kak lina di talian 013-5995875

RM 50
* pulau pinang shj, TQ
* tidak termasuk kos pengangkutan 


Antara hikmah bercukur rambut adalah :

Hikmah kesihatan.

Dengan membuang, mencukur rambut anak yang baru lahir akan terbuka semua lubang rambutnya yang mungkin akan mengukuhkan pancaindera penglihatan, pernafasan dan pendengaran.



Antara kebaikannya:

# Meningkatkan tahap kesihatan anak
# Membuka selaput kepala
# Mempertajamkan daya penglihatan, pendengaran dan deria bau 


Hikmah kemasyarakatan.

Dapat bersedekah dengan emas atau perak seberat timbangan rambutnya. Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan dari Anas bin Malik r.s. ia berkata:

Maksudnya : "Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. telah menyuruh supaya mencukur rambut cucunya Saidina Hassan dan Hussin r.a. pada hari ketujuh dan disedekahkan berat timbangan rambutnya dengan nilai perak". Riwayat At-Tirmizi dan Abu Daud

Khurafat yang perlu ditinggalkan.

Mencukur bahagian-bahagian tertentu daripada kepala sebagaimana yang banyak dilakukan sekarang, kerana ini termasuk dalam perkara yang dilarang keras oleh Rasulullah s.a.w. sebagaimana maksud hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.

Menggunakan buah kelapa dan segala macam campuran seperti garam dan bunga kerana amalan ini diambil dari budaya Hindu. Rasulullah bersabda :

Maksudnya : "Barangsiapa yang menyerupai (meniru apa sahaja perkara-perkara yang bertentangan dengan syariat Islam) dengan sesuatu kaum (yang bukan Islam) maka ia tergolong daripada mereka".

Wednesday, May 9, 2012

URUT TRADISIONAL WANITA PULAU PINANG

URUT TRADISIONAL WANITA rumah ke rumah !!! PULAU PINANG

KHAS UNTUK WANITA sahaja ...

sape2 yg rasa lenguh2  satu badan, kaki, kepala ka, dan etc... Kak Lina menjalankan servis home to home dgn bayaran serendah
RM 20 per session!!! Tidak mengira kaum.. 1 malaysia !!!

Urutan Tradisional , Body Massage , Berbekam, Urutan Selepas Bersalin, Urutan Stress, Urutan Buang Angin, Urutan Bayi, Urut Kembali Dara, Urutan Naik Peranakan dan etc ,,,,

area PENANTI, taman guar perahu , BUKIT MERTAJAM, KAMPUNG PELET, PADANG IBU, BUKIT MINYAK, SEBERANG JAYA, BERTAM, KEPALA BATAS, SUNGAI DUA, PENANG, AYER ITAM yang pasti dalam kawasan negeri PULAU PINANG SHJ ....!!!!


URUTAN Selepas Bersalin

RM 150++ (3 hari berturut2) 

PAKEJ Selepas Bersalin

1. Set lengkap bersalin 
2. urut bersalin ( 3x ) 
3. Bertungku ( 3x )


RM 400 RM 380

Urutan Tradisional( Whole Body ) RM 50++
Body Massage RM 40++
Berbekam ( UNLIMITED CUP ) = RM 50
Urutan Buang Angin RM 50++
Urutan Bayi ( 3 Hari Berturut2 )RM 30 ++
Urut Kembali Dara RM 60 ++
Urutan Naik Peranakan RM 25 ++
Urutan Refleseklogy RM 25 ++

insyaAllah dijamin badan rasa selesa, segar dan hilang penat lelah...cuba dulu baru taw!!!

* harga tidak termasuk pengangkutan


01126466477 / 013 - 5995875

Monday, April 2, 2012

Soalan-soalan lazim tentang BEKAM

1) Adakah kaedah bekam darah menyakitkan ?
Tidak,ini kerana kaedah bekam darah sekarang ini menggunakan sejenis alat canggih yang dipanggil PEN BEKAM.Tusukan yang dilakukan pada kulit oleh pen ini tersangat-sangat laju sehingga membuatkan anda tidak sedar yang tusukan sedang berlaku pada kulit anda.Kaedah tusukan ini mirip kaedah blood test atau ujian kencing manis.

2) Adakah selamat melakukan kaedah bekam darah?
Ya selamat,ini kerana kami menggunakan lancet (jarum) pakai buang,iaitu setiap pelanggan akan diperuntukkan sebilah lancet/jarum baru.Semua alatan bekam kami akan melaui proses STERIL selama 15min menggunakan UV STERILIZERS sebelum proses berbekam dijalankan.

3) Apakah tarikh yang mustajab yang mampu memberikan kesembuhan maksimum untuk rawatan bekam darah ?
Tarikh yang mustajab berbekam ialah 17,19 dan 21hb kalendar islam,sebelum datang berbekam hendaklah perut dalam keadaan kosong.

4) Individu manakah yang dilarang keras berbekam darah ?
Individu yang dilarang berbekam darah ialah individu yang fizikalnya terlalu lemah,orang tua uzur,pengidap kanser darah,pengidap tekanan darah rendah serius,pengidap penyakit kulit serius dan juga wanita hamil 3 bulan pertama.

5) Kaedah bekam manakah yang memberikan kesembuhan maksimum ?
Kaedah bekam darah adalah kaedah yang memberikan kesembuhan maksimum pada pesakit amnya.

6) Kaedah bekam mana pula yang mendapat pahala sunnah bila melakukannya?
Kaedah bekam darah...

7) Berapa kerap kita perlu mendapatkan rawatan bekam darah ?
Bagi orang sihat,anda dianjurkan berbekam sebulan sekali dan bagi orang yang berpenyakit anda dianjurkan berbekam seminggu sekali untuk tiga kali sesi berturut-turut.

8) Apakah pantang larang selepas berbekam ?
Anda dianjurkan tidak boleh makan,mandi dan tidur selepas menjalani rawatan bekam.Untuk 2 jam berikutnya barulah anda boleh makan/tidur.

9) Apakah tips sebelum datang berbekam darah?
Dianjurkan berpuasa sehari sebelum temujanji bekam ataupun perut dalam keadaan kosong 2 jam sebelum berbekam.

PETANDA TERKENA SIHIR & SAKA

 

Ketika tidur


*Dihimpit sesuatu ketika tidur.
*Bunyi gigi ketika tidur.
*Mimpi bayi atau budak kecil yang disayangi ketika tidur.
*Mimpi binatang berbisa seperti ular, kala jengking dll.
*Mimpi menakutkan.
*Mimpi paderi, salib dan gereja.
*Mimpi tanah perkuburan.
*Mimpi benda kotor, jijik dan sampah sarap.
*Mimpi tersentak jatuh dari tempat tinggi.
*Terdengar suara orang datang menyergah ketika tidur.
*Mimpi benda tajam seperti jarum, pisau, miang buluh.
*Terasa ada menyentap kaki ketika tidur.
*Terasa ada benda ‘meniduri’ ketika tidur.
*Mimpi makhluk yang menyeramkan datang mengacau.
*Mimpi lembaga berdialog perkara yang tidak baik ketika tidur.

Ketika jaga

*Sakit tulang belakang.
*Sakit kepala luar biasa.
*Istihadah. (haid lebih 15 hari)
*Terasa ada benda yang mengekori.
*Takut tidak bersebab.
*Sakit bahagian rusuk kiri dan kanan.
*Sesak nafas waktu maghrib.
*Ragu-ragu tentang iman.
*Pengsan dan sawan tanpa sebab.
*Sakit anggota badan tertentu tanpa sebab.
*Sakit tulang empat kerat.
*Takut menziarahi jenazah.
*Terasa sesuatu bergerak di tapak kaki.
*Gelisah ketika mendengar al Quran dan azan.
*Rasa seperti hampir mati.
*Nampak bayang-bayang melintas.
*Sukar lelapkan mata.
*Terasa ada benda menolak ketika memasuki tandas.
*Ada bisikan yang menyuruh melakukan maksiat.
*Sakit bahagian perut tanpa sebab.
*Ketumbuhan ganjil pada anggota badan.

Jika anda ada mengalami lebih 3 petanda seperti diatas,maka anda disyorkan menjalani rawatan bekam sihir untuk menyembuhkan masalah gangguan jin tersebut,insyaAllah sembuh.

AYAT PENDINDING UNTUK JURUBEKAM



Bagi jurubekam yang aktif membekam pesakit,saya syorkan anda membaca ayat diatas 7x sebelum membekam pesakit supaya anda dihindari dari serangan jin/syaitan,insyaAllah.


Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

DALIL TENTANG RAWATAN BEKAM


DALIL TENTANG RAWATAN BEKAM

أن النبي صلى الله عليه وسام احتجم وهو محرم صائم . رواه مسل“
Sesungguhnya Rasulullah SAW telah berbekam di dalam keadaan baginda berihram dan berpuasa. “-Riwayat Muslim dalam sesetengah tariq Hadis Syadad, itu berlaku pada zaman pembukaan Mekah sedangkan Ibn Abbas mendampingi baginda ketika Hajjatul Wida.

Hadith-hadith lain dia (Anas) berkata:

Telah bersabda Rasulullah SAW: “Tidaklah aku melewati sekelompok malaikat pada malam aku diisra`kan kecuali mereka berkata, Wahai Muhammad, suruhlah umatmu berbekam.”Riwayat Ibnu Majah (3479), Kitab Pengobatan, Bab Bekam.Disahihkan al-Albani dalam Shahih al-Jami` (II: 5671), dan Takhrij al-Misykat (4544).

Dari Ibnu ‘Abbas, bahwasanya Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Tidaklah aku melewati sekelompok malaikat pada malam aku diisra`kan kecuali tiap mereka berkata kepadaku, wajib bagimu wahai Muhammad untuk berbekam.”Riwayat Ibnu Majah (3477), Kitab Pengobatan, Bab Bekam.Disahihkan al-Albani dalam ash-Sahihah (V: 2263) dan Shahih al-Jami` (II: 5672).

Dari Said Ibnu Jabir dari Ibnu Abbas dari Nabi SAW "kesembuhan itu berada pada tiga hal, yaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku (berobat) dengan kay.”-Hadith Sahih Al Bukhari

LARANGAN BAGI RAWATAN BEKAM

Tidak semua orang boleh berbekam kerana dikhuatiri boleh memudaratkan kesihatan. Mereka termasuk yang mempunyai masalah tekanan darah rendah, pesakit kudis,perempuan mengandung 3 bulan pertama,berpuasa,perempuan datang haid,masalah kulit yang serius atau dalam keadaan sangat letih.Antara anggota bahagian tubuh yang tidak boleh dibekam ialah mata, telinga, hidung, mulut, alat kelamin dan dubur.

SENARAI STOKIS SELURUH MALAYSIA


SENARAI STOKIS SELURUH MALAYSIA :::

Kedah

* Kuala Ketil 019-4207232 ( najnor enterprise )
* Pdg Serai 013-4663002 ( cik kiah )
* Sg.petani / yan / tanjung dawai / merbok / sg penang / bagan 012-5867955 ( pn. zeda )
* Relau 017-4553510 ( p.ina )
* Sg Ular 012 - 5734060( p.faigah )
* Kulim 019 - 4669955 ( pn.ramlah )
* Sg Kob 013- 4908683 ( pn. aida )
* Lunas 017-5603665

Alor Setar

* Kubang Rotan 013-2467507( pn.yus )
* Titi Gajah 017-5333396

* kulim / penang 019-54326277 ( pn.zah )

Kl

* Keramat 019-3088420 ( pn.asma )
* Bangsar 013-3440127 ( pn.syariza )
* Puchong 017-6790036/ 013-3315043 ( pn.Jehan )
* Rawang 017-9500402 ( pn. zainab )
* Cheras 012 - 2651379 ( pn.sally )
* bangsar / Kerinchi 019-3100771 ( pn.shima )


Pahang 013-6367233 ( pn.munirah )

Selangor UIAM GOMBAK 019-3774547( pn . sara )

Melaka 019 -6567140 / 017-6285178 ( pn .rosnah )
Sabah 013- 5576673 ( pn. nadia )
 

Johor 013 - 7312060 ( pn liza )

Labis / segamat / Yong peng 019-5033272 ( Pn. Hafizah )
Perlis 019 - 4114972 ( pn. na )
Tasek Gelugor 012 - 4957105 ( pn .limah )

sesiapa yg ingin pendapatan tambahan, anda dijemput menjadi menjadi stokis kami dgn modal serendah RM 200 shj!!! hubungi HOTLINE kami di 013-5995875 utk keterangan lanjut,TQ

Saturday, March 3, 2012

Kelebihan Urutan Bayi




- Menghasilkan ikatan ibu bapa dan bayi
- Tenang
- Bayi rasa disayangi
- Membantu bayi tidur dengan nyenyak
- Meningkatkan sistem imunisasi
- Rangsangan sentuhan
- Menyihatkan kulit bayi
- Melancarkan sistem pengaliran darah
- Membantu sistem penghadaman
- Membantu dalam pernafasan
- Menlegakan kesakitan pada gigi
- Membantu ibu bapa mengenal bayi (keperluan dan kehendak)
- Menenangkan ibu bapa
- Membina keyakinan ibu bapa dan bayi
- Pengalaman yang menyenangkan
- Merangsang penghasilan hormon oksitoksin (hormon yang dihasilkan ketika proses mengurut. Membantu menenangkan seseorang)
Ikatan adalah cinta, sambungan, penerimaan, ketenangan, kasih sayang, kegembiraan, empati, kesatuan, kehangatan, keseronokan, komunikasi dan keakraban
“Bonding is a unique relationship between two people. It is specific and endures through time.” M. KLAUS
Sentuhan adalah elemen yang sangat kuat dalam ikatan setiap insan, seperti komunikasi, verbal atau non-verbal, dan bertentangan mata yang berpanjangan. Urutan pada bayi menyumbangkan segala aspek dalam elemen ikatan ini. Ikatan yang lemah mampu menjurus kepada situasi bayi pra matang, komplikasi, kurang sokongan fizikal atau emosi dan juga tekanan selepas bersalin. Dalam hal ini, urutan pada bayi mampu menghasilkan 


Friday, March 2, 2012

How To Order

Hubungi stokis berdekatan anda atau hubungi kami di 

HOTLINE 013-5995875



Thursday, March 1, 2012

Bekam ?

 

76 PENYAKIT YANG BOLEH DISEMBUHKAN OLEH KAEDAH BEKAM 

(KAEDAH SUNNAH NABI S.A.W)


1) Kegemukan
2) Penyakit kaki gajah
3) Sakit pinggang
4) Sakit perut
5) Sembelit
6) Gangguan jantung
7) Radang perut
8) Alergi makanan
9) Sengal tulang
10) Sesak nafas
11) Asma
12) Insomnia
13) Cirit birit
14) Kejang otot
15) Kencing manis
16) Gangguan pundi
17) Menggigil
18) Kencing malam
19) Tonsil
20) Gatal-gatal
21) Radang usus besar
22) Stress
23) Gangguan pundi hempedu
24) Pusingan haid tidak teratur
25) Masalah Ginjal
26) Tekanan darah tinggi
27) Sakit lutut dan sendi
28) Sakit kaki
29) Sakit tulang belakang
30) Gangguan jiwa
31) Stroke
32) Gout
33) Rematoid
34) Bisul
35) Kurang imun
36) Sinus
37) Sakit kawasan perut
38) Gangguan rusuk
39) Buasir
40) Mandul
41) Kuat tidur
42) Membaiki peredaran darah
43) Pembuluh darah sempit/sumbat
44) Sakit punggung
45) Badan kurus
46) Membuang tabiat merokok
47) Sakit bahu/tengkuk
48) Pekak
49) Jangkitan kuman
50) Kurang daya ingatan
51) Kurang fokus
52) Sakit punggung
53) Gangguan pundi
54) Kaki semut-semut
55) Salah urat
56) Lumpuh menyeluruh
57) Lemah syahwat dan masalah prostat
58) Pening kerana gangguan haid
59) Sakit paha dan tapak kaki
60) Sejuk tapak kaki
61) Tegang/gelisah
62) Tumor otak
63) Lutut yang kaku
64) Gangguan pankreas
65) Kejang-kejang
66) Bisu
67) Penyakit mata
68) Berhenti haid
69) Bengkak testis
70) Tekanan darah rendah
71) Penyakit rahim
72) Keputihan
73) Masalah kesuburan
74) Batuk kronik dan penyakit paru-paru
75) Sihir
76) Saka

Sabda RASULULLAH SAW: “Kesembuhan itu berada pada tiga hal, iaitu minum madu, sayatan pisau bekam dan sundutan dengan api panas (kay). Sesungguhnya aku melarang ummatku berubat dengan kay” Hadis Sahih Al-Bukhari

Sabda RASULULLAH SAW : "Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda boleh menyembuh segala penyakit kecuali Al-Sam".Aku bertanya "Apakah Al-Sam itu?,baginda menjawab, Al-Sam itu ialah maut" Hadis Sahih Al-Bukhari

 013-5995875

1 cup = RM 7 shj !!!

Wednesday, February 29, 2012

Isteri Dingin?? Petua Untuk Isteri



Disebabkan kesibukan rutin harian, kebanyakan isteri mungkin agak dingin bila diajak bersama. Maklumlah, keletihan tahap maksimum setelah menguruskan keperluan suami dan anak-anak. Itu belum campur dengan urusan di tempat kerja lagi. Memang penat, kan?


Tapi kalau dapat suami yang memahami dan ringan tulang, mungkin tak terasa sangat, kan lagi? Orang kata, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Selain menjimatkan masa, banyak lagi perkara yang boleh dilakukan bersama.Tak gitu?


Selain daripada membantu isteri menguruskan rumahtangga, ada satu lagi kunci untuk mengembalikan keghairahannya. Iaitu dengan menyediakan ramuan tradisional khas. Anda perlu berikan isteri minum ramuan ini dulu setiap hari selama seminggu.




Bagi menyediakan ramuan tradisional ini, anda perlukan;


~ 20 biji lada hitam



Lada Hitam @ Black Pepper


~ Halia sebesar ibu jari


~ 1 biji kuning telur ayam


~ 50 gram sarang burung walit




Cara penyediaannya;




1. Bersihkan lada hitam dan halia. Tumbuk lumat keduanya.


2. Sarang burung walit juga perlu dibersihkan. Buang segala bulu dan kotoran yang melekat.


3. Kemudian, rebuskan sarang burung walit dengan 2 gelas air.


4. Seterusnya, masukkan lada hitam dan halia yang telah dilumatkan ke dalamnya.


5. Biarkan kesemua ramuan tersebut mendidih.


6. Setelah mendidih, biarkan ia suam dan tapiskan ke dalam cawan atau gelas.


7. Masukkan kuning telur ke dalam cawan berisi air rebusan tadi dan kacau hingga sebati.




Berikan isteri anda meminumnya dengan penuh kasih sayang. Jangan terlalu memaksa atau berkeras. Berikan dorongan agar si isteri dapat minum secara teratur selama seminggu. Ini untuk kebaikan anda juga. Setelah seminggu berlalu, sepatutnya anda dah boleh lihat perubahannya.

Selamat mencuba & moga hubungan intim anda kembali seperti dulu-dulu ataupun lebih menggelegak daripada sebelumnya.

klik sini jika anda lelaki
klik sini jika anda wanita :



Tips Kuruskan Badan Dengan Berkesan

Mesti ramai di antara anda yang berazam nak kuruskan badan, kan? Tapi, untuk menguruskan badan anda ke tahap ideal, ia bukanlah semudah yang disangka. Anda perlukan komitmen untuk merealisasikannya. Berikan diri anda ruang, masa dan usah cepat berputus asa. Anda pasti boleh!

Kalau anda beriya-iya nak kuruskan badan, sebaik-baiknya usahakannya secara semulajadi. Dengan menggabungkan 2 aspek iaitu pemakanan seimbang dan senaman yang konsisten. Biarpun hasilnya lambat sedikit, ianya pasti berbaloi.

Salah satu kebaikannya dapat anda lihat melalui kulit. Kulit akan kekal sihat dan tetap tegang sama seperti sebelumnya.

Justeru, terdapat 10 tips ringkas yang boleh anda amalkan demi mencapai impian tersebut iaitu:



1. Tetapkan matlamat anda untuk mengurangkan berat badan secara perlahan-lahan. Iaitu penurunan dalam lingkungan 0.5kg ke 1kg dalam seminggu.

Biasanya 0.5kg adalah angka yang biasa yang mampu dicapai oleh kebanyakan anda. Tapi jangan terlalu memaksa jika anda tak mencapai sasaran awal. Jika anda dapat kurangkan 0.1kg pun dah bagus untuk permulaan.

2. Sebaiknya, lupakan niat anda untuk mengambil sebarang ubat-ubatan dengan tujuan menurunkan berat badan. Lebih-lebih lagi tanpa mendapat nasihat atau kebenaran doktor plak tu.

Bagi anda yang nak menjaga otot, boleh ambil suplemen seperti Glutamin setiap hari selepas sesi senaman.

3. Ambil makanan dan minuman yang rendah kalori dan mempunyai kandungan nutrien yang tinggi. Kurangkanlah sebanyak 500 kalori sehari untuk tujuan mengurangkan berat badan.

Kurangkan juga pengambilan makanan ataupun minuman yang manis (kandungan gula yang tinggi). Lebihkanlah memakan buah-buahan dan sayur-sayuran segar.

4. Elakkan memakan makanan ringan di antara waktu makan. Sebaliknya, anda boleh gantikan dengan sekeping biskut krim kraker dengan secawan kopi atau teh kurang manis (rendah lemak). Ataupun makan saja buah-buahan sebagai ganti.

5. Banyakkan minum air mineral dan jangan meminum minuman beralkohol.


6. Tetapkan waktu makan anda setiap hari.
Sebagai contoh:
*Sarapan di antara jam 7.00 ke 7.30 pagi,
*Makan di antara waktu pagi dan tengahari (10.00 - 11.00 pagi),
*Makan tengahari (12.30 tengahari - 1.30 petang)
*Minum petang (3.30 - 4.00 petang)
*Makan malam (6.30 petang - 7.30 malam)


Kemudian, disiplinkan diri anda agar makan pada waktu yang ditetapkan. Jika dicepatkan atau dilambatkan sedikit pun tak mengapa. Ikut keadaan dan kesesuaian anda.

7. Makanlah di ruang makan dan bukannya di depan tv.

8. Biasakan diri menggunakan pinggan yang lebih kecil semasa makan. Tujuannya supaya anda tidak mengambil terlalu banyak atau menambah lauk-pauk yang berlemak atau berkalori tinggi.

9. Penuhkan hari anda dengan melakukan aktiviti tertentu bagi mengelakkan daripada asyik teringatkan makanan.


Sebagai contoh:

Lakukan aktiviti senaman 3 hingga 5 kali seminggu. Lakukan selama 30 minit setiap hari.

Anda juga boleh pecahkan kepada 3 sesi setiap hari. Iaitu 10 minit untuk setiap sesi. Boleh buat 10 minit di waktu pagi, 10 minit pada waktu tengahari dan 10 minit sewaktu petang.


10. Akhir sekali, pastikan anda mendapatkan rehat secukupnya. Contohnya waktu tidur. Tidurlah dalam 6 hingga 8 jam sehari.


Semoga 10 tips kuruskan badan di atas dapat membantu anda kelihatan lebih langsing ataupun mendapatkan berat badan yang ideal.


Sunday, February 12, 2012

harga borong produk2 spa

Quotation Spa Product

PRODUCT
PRICE ( RM )
bahan asas sabun / BASE sabun
1kg = RM 30
Serbuk tangas
1kg = RM 100
Serbuk lulur
1kg = RM 80
herba mandi / herba sauna / daun mandian
500 gm = RM 60
Body massage oil SERAI WANGI
500 gm = RM 40
body massage AROMATHERAPHY oil
500 gm = RM30
Rokok resdung
50 batang = RM 50
Garam bukit himalaya rendaman kaki / badan
1kg = RM 15

* tertakluk dengan terma & syarat 

Tuesday, January 31, 2012

contact us

HOTLINE : 


01126466477 / 013 - 5995875

Alamat :


Bangunan Jamu Asli Puteri Ledang Royale
482, Lot 80, Persimpangan Taman Guar Perahu, 
14400, Bukit Mertajam, Pulau Pinang

Galeri


















Friday, January 27, 2012

Pakej

PAKEJ MAWAR- Raja Sehari


1. Sauna
2. Lulur badan
3. Mandi bunga
4. Body Massage
5. Facial Treatment

RM 200

PAKEJ MELUR

1. Normal Facial
2. Sauna
3. Mandi susu
4. Body Massage

RM 90

PAKEJ ANGGERIK

1. Lulur
2. Bertangas
3. Facial Resdung
4. Refleseklogi kaki

RM 100

PAKEJ LILY

1. Sauna
2. mandi lulur
3. urut tradisional
4. Facial treatment

RM 130

PAKEJ KENANGA- SELEPAS BERSALIN

1. Set lengkap bersalin 60 hari
2. urut bersalin (3 x ) 
3. Bertungku (3x)

RM 380

Set Lengkap Bersalin 60 Hari



Set Lengkap Bersalin
PUTERI LEDANG ( 10 bahan Tradisional )

1- Jamu

- MINGGU PERTAMA ~ buang angin / mengurangkan lenguh2 sendi / memperbanyakkan susu ibu
- MINGGU KEDUA ~ cuci darah buang lendir / melancarkan darah / memulihkan tenaga batin
- MINGGU KETIGA~ membaik pulih sistem dalaman / mengecutkan peranakan
                                    ~ Seperti Anak Dara  
Cara Makan :
2biji pagi / Mengikut suhu badan / Mengikut cuaca / kurangkan dos kalau panas

2- Minyak Kempis Perut – sapukan di perut & tempat  yang berselulit

3- Boros – campur dgn sedikit air & sapu ke seluruh badan selepas mandi

4- Minyak Celak
Fungsi : menjauhkan benda halus
Cara Guna:  sapu di dahi, ibu jari, telinga, sendi dan belikat

5- Serbuk Tangas
Fungsi : mengecutkan rahim / menghilangkan keputihan / melambatkan menopause
Cara Guna :
a-        campurkan 1 sudu teh ke dalam arang yg telah dijadikan bara / air panas mendidih
b-        selubung dengan kain batik selama 20 minit
c-        selepas mandi pagi setiap hari untuk kesan yg maksimum

6- Daun Mandian             
Fungsi : kesegaran badan / membuang angin dalam badan
Cara Guna :
a-        air suam satu baldi + segenggam daun mandian ke dalam baldi
b-        mandi setiap pagi utk kesan yg maksimum       
       
7- minyak angin – mengurut/ luka2/ dll

8- serbuk pilis
Fungsi : elak darah putih naik kepala
Cara Guna : Sapu di dahi ibu dan anak

9- lulur
Fungsi :  menghalus / melembut / memutihkan kulit
Cara Guna :
-           timun disagat + susu cair + perahan limau + air mawar + 2 susu lulur
-           sapu ke seluruh badan + biarkan 15 minit
-           mandi seperti biasa

10- Bengkong Pelekat
FUNGSI : mengempiskan perut
CARA GUNA :
-            sapu miyak perut di perut + Tarik nafas dan pakai bengkong pelekat

RM 250

DIJUAL JUGA BERASINGAN :
* minyak kempis perut                RM 35/ RM 15
* minyak celak                             RM 10
* serbuk lulur                               RM 17 / RM 28.90
* boros                                          RM 20
* serbuk pilis                                RM 8
* serbuk tangas                            RM18 / RM 35
* daun mandian                            RM12.90
* minyak angin                             RM 18
* bengkong pelekat- SAIZ

S - RM33.00
M - RM 38.00
L - RM 43.00
XL - RM 48.00
XXL - RM 53.00


URUT TRADISIONAL URUTAN SELEPAS BERSALIN rumah ke rumah !!!

KHAS UNTUK MUSLIMAH .......

sape2 yg rasa lenguh2  satu badan, kaki, kepala ka, dan etc... Kak Lina menjalankan servis home to home dgn bayaran serendah
RM 20 per session!!! Tidak mengira kaum.. 1 malaysia !!!

Urutan Tradisional , Body Massage , Berbekam, Urutan Selepas Bersalin, Urutan Stress, Urutan Buang Angin, Urutan Bayi, Urut Kembali Dara, Urutan Naik Peranakan dan etc ,,,,

area PENANTI, taman guar perahu , BUKIT MERTAJAM, KAMPUNG PELET, PADANG IBU, BUKIT MINYAK, SEBERANG JAYA, BERTAM, KEPALA BATAS, SUNGAI DUA, PENANG, AYER ITAM yang pasti dalam kawasan negeri PULAU PINANG SHJ ....!!!!

URUTAN Selepas Bersalin
(3 hari berturut2) RM 120++
PAKEJ Selepas Bersalin

1. Set lengkap bersalin 60 hari
2. urut bersalin (3 x ) 
3. Bertungku (3x)


RM 400 RM 380

Urutan Tradisional( Whole Body ) RM 50++
Body Massage RM 40++
Berbekam 1 Cup = RM 7
Urutan Stress RM 25++
Urutan Buang Angin RM 50++
Urutan Bayi ( 3 Hari Berturut2 )RM 30 ++
Urut Kembali Dara RM 60 ++
Urutan Naik Peranakan RM 15 ++
Urutan Refleseklogy RM 20 ++

insyaAllah dijamin badan rasa selesa, segar dan hilang penat lelah...cuba dulu baru taw!!!

* harga tidak termasuk pengangkutan
* muslimah ONLY, TQ

013- 5995875-LINA